Monday 14 June 2010

Konflik identiti.

Sakit kepala. Mata pedih.


Ada banyak keperluan yang harus didahulukan dari perasaan nak utamakan desire sendiri. Aku pemalu. Lagi-lagi bila nak suarakan benda yang aku mahu dan teringin sangat. Aku selalu diamkan bila sesuatu itu aku idamkan. Angankan.

Pagi petang siang malam.

Tidur tak lena. Mandi tak sabun.

There's no reason untuk jadi spoiled bila kita berada dalam keluarga yang sempurna, yang baik-baik, keturunan yang berdarjat kata orang. Tak ada sebab. Dan tak ada sebab jugak orang miskin harus akur untuk jadi miskin selama hayatnya tanpa berusaha untuk maju dan cuma mengharap ada Bersamamu datang beri bantuan. Dan satu, tak ada sebab juga untuk orang susah lupa daratan bila dah senang.

Memanglah semua ada sebab. Memang. Tapi pokok pangkal, kita yang putuskan.

Aku dapat rasakan ada makhluk sedang mengalami proses penuaan atau pun kekeliruan dalam memilih identiti. Senang cerita macam ni der. Umpama kalau rasa nak buat jahat, rasa nak jadi mak nyah, makanlah hormon betul-betul. Kulit kasi flawless, bulu kasi wax, jangan pakai make up pasar malam. Kalau nak jadi pengkid tu macho-lah sikit, muka kasi handsome ke, perut kasi six-pack ke. Bermaruahlah jugak kalau menentang takdir Tuhan pun kan? Tak gitu der?


Gua ada bet kat dataran ni der. Semua muka mintak kena sagat tar je der. Berkepak tak berkepak gua tak confirm der. Siapa yang menang dapat mak nyah La Queen. Engkau? Ado?


2 comments: