Tuesday 3 August 2010

Kunfayakun.

Sedang kita bersedih, masih lagi ada mereka yang lebih sedih.

Kita kadang-kadang pelik kenapa Tuhan atur semua ni. Kenapa kita diletakkan pada sudut kesedihan yang paling maksima. Kenapa harus diuji. Mungkin sebab kita sering terlupa dan melupakan.

Semalam aku telah dikejutkan dengan berita paling sedih bagi dua teman rapat. Abdul Hakim Abdul Halim, a good friend of mine, telah kehilangan bapanya yang meninggal dunia akibat pendarahan otak. Arwah telah meninggalkan balu dan 7 orang anak. Kesian sangat dengan adik Hakim yang umur 2 tahun tu. Cimie kata dia lari lompat-lompat berlegar tepi jenazah. Petang pula dikejutkan dengan berita kehilangan bapa tersayang Puan Norazian Abdul Aziz, lecturer kesayangan semua pelajar. Itu pun Naz yang mesej. Kebetulan keluar highlight TV3. Dan aku yakin betul.

Rasanya semua terkejut.

Takziah kepada Puan Norazian dan keluarga, semoga tabah menghadapi. Please be strong because we love you. Please be strong, because like you said before, that big girls don't cry. You're my idol, my mentor, my spirit and my world best teacher. Kita doakan yang terbaik, semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Al-Fatihah.

KepadaNya kita kembali.

2 comments:

  1. innalillahi wa inna ilaihi raji un.

    aku tak kenal arwah siapa. tapi sebak pula baca.

    semoga keluarga arwah dan kamu, terus kuat ya!

    ReplyDelete
  2. awak, sy nak reblog post awak ni..smlm br kehilangan seorang ahli keluarga akibat kejutan eletrik..

    ReplyDelete