Saturday 27 October 2012

Katil Permaisuri


Tiap hari aku sekarang aku penuhkan dengan gelak tawa canda yang entah apa-apa supaya hari aku padu dengan letih dan aku akan jejak kaki ke rumah hanya untuk tidur. Jadi bila penat, ditambah dengan hormon yang berantakan, emosi yang berkelana entah ke mana, aku cuma nak tidur tanpa fikir apa-apa. 

Yang kenal aku, akan tahu yang aku cuma akan tidur dua hari sekali. Paling lama tidur aku sekarang pun cuma 4-5jam. Sama ada aku tutup lampu pukul 12, pejam mata dalam diam, bila celik dah 4 jam, masih tak tidur. Itupun tak kira siang ke malam, malam ke siang. Most of the time aku tak tidur. My brain can work more than 48 hours without sleep and I considered myself as a full time insomniac.

And someone were asking, "Kenapa tak tidur?"

And I tried my best to explain.

Aku penat. Aku nak rehat. Aku ingat aku dah tak perlu fikir. Tapi benda yang paling aku takut dah jadi. It's just that, jiwa mati yang tinggal cuma jasad tanpa erti. 

"You know, kau penat. Taknak mengeluh pasal assignment sebab apalah guna jadi student tanpa assignment kan? Penat kerja, cari duit makan setiap hari. Kau nak mengadu. Kau cuma nak balik dan disambut macam selalu. Kau nak tidur sangat, tapi katil tu bukan katil kau. Jadi kau cuma mampu tengok dan tak mampu tidur. Sebab katil tu bukan kau punya--"

"Tumpang jelah tidur"

He didn't get me. 

So I twisted the story to make it looks like I'm having love-hate relationship with my own bed. 
I know something is not right. Tapi apa?

3 comments: