Thursday 9 September 2010

Happy Eid Mubarak.

Baru balik berenang dalam lautan manusia.

Semata-mata nak beli baju kurung last minute kat Jalan Tar. Aku tak pernah beli baju kurung kat luar. Sekali pun tak. Dahlah tahun ni semua dengar cerita tema purple. Sabotaj aku lah ni. Tapi tahun ni Mak tak sempat nak jahit. Sebab Mak tak berapa sihat. Ramadhan kali ni tiap-tiap hari lepas pukul 12 malam Mak akan jatuh pitam, bergegar badan sampai terduduk muntah, terkencing. Kena perhati selalu. Kena angkat, kena dijaga makan. Itu buat aku paling risau.

Too many things happened. Too many too list.

Dua minggu lepas, office kena rompak. Dua PC kena rembat. Dengan segala kerja aku, gambar, documents dalam tu yang aku punya habis bungkus. Yang peliknya, ambik PC je? Ambiklah TV plasma, DVD player, printer, benda lain tu. Aku tak pernah terfikir pun nak rasa takut selama ni dalam office sorang-sorang. Sampai kadang-kadang pukul 2-3 pagi pun aku boleh duduk office sorang. Lepastu sekarang baru reti nak cuak. Itu minggu lepas. Minggu ni, cabel pulak kena curi. Electric, phone semua off. Memang terbaik ah.

Alhamdulillah. Trip to Melaka was awesome. Angin Pantai Klebang memang terboek. Stok yang boleh buat video klip Agnes Monica Tanpa Kekasihku kot. Walaupun beberapa drama terjadi. Tapi tujuan utama untuk jumpa Ayah, dan dapat selesaikan apa yang patut. :)

Raya kali ni sama mungkin sama je. Esok pagi aku akan mandi sunat, pakai cantik, makan, drama, tengok TV, tidur. Tapi rasanya kali ni barangkali lain sikit sebab tiba-tiba ada kampung. Dengar cerita nak pergi Johor? Okay ikut je. Dah cukup baiklah tu dari tahun-tahun lepas, raya kedua dah kat KLCC tengok movie.

Mood formal ON.

Di kesempatan ini, saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri pada semua yang mengenali dan yang tak mengenali saya. Semoga Syawal kali ini mampu bersihkan hati dan memaafkan. Maaf Zahir Batin.

Ikhlas,
gadisjahat

1 comment: