Wednesday 9 March 2011

Dumb blonde.

Penetration.

Teori kupasan bawang. Through thick and thin. Canda tawa, sedih tangis. Through ups and downs. Bangkit, jatuh. Macam mana orang yang semacam aku nak keluh resahkan perasaan yang aku yakin memang tak adil? Nak menyanyi tak pandai, nak bersyair apatah lagi.

Sabar aku cuma bertahan selama empat bulan. Yes, aku kira hari-hari. Sememangnya... Sabar itu adalah susah. I need those fucking theory books right here, right now. Biar aku boleh praktikalkan dalam hidup yang bangsat tu kata tak ada hidup. Got what I mean? 'Takda life"? (Kalau ada lyang ada life macam mana?) Here lemme show the tricks how to betray someone and start calling them stupid.

1# Jangan stab dari belakang. Please stab dari depan. Kalau tikam, biar sekali, biar mati. Kalau tikam banyak kali itu langsi.

2# Sebelum cuba-cuba buka pekung orang, cuba ambil masa dan duduk seketika. Dengan kata nama lain, muhasabah diri. Jaga-jaga, takut terbukak pekung sendiri.

3# Mencarut adalah trend sepanjang zaman, Even when you're happy pun mencarut. Apatah lagi marah. Tapi renung-renungkanlah. Kalau marah itu relevan, tolong carut depan muka yang sepatutnya. Buat apa sindir-sindir dekat Facebook, Twitter, or any other social networking yang lain sedangkan orang yang sepatutnya terima segala carutan tu tak tahu menahu? Dengan hide/block wall post saja tak mencukupi. Sila bertindak bijak ya. Cuba lagi.

4# Reverse psychology - juga digunakan sebagai helah untuk orang yang bersalah lepas dari salah. Dan lebih menarik lagi, pura-pura teraniaya. Come on, kita kan sukakan cabaran! Jangan sesekali ubah jika ianya fakta dan bukti. Cuba ajak minum kopi. Kita tengok boleh pergi ke tak boleh pergi.


"If you can't be good to everyone, be good at one"

But you? None.

2 comments:

  1. 4# Reverse psychology <--- yg ni memang slalu diaplikasikan.. untuk suka-suka mahupun kepentingan sendiri.. kita tak boleh lari kot ..

    ReplyDelete