Monday 5 March 2012

Tak habis-habis.

Manusia berubah. Cliche betul.

Tapi sebagaimana perubahan secara fizikalnya, aku masih berharap yang perasaan kita tetap sama. Ironinya, kita saling membenci tanpa sebab. Seperti mana aku anggap yang meninggalkan aku semua dah mati. Supaya kenangan yang baik-baik kita tetap abadi dalam hati.

Cerita aku, cerita kau, cerita sebenar.

Bila terhantuk baru terngadah. Kehidupan buat aku banyak ketawa dalam menangis. Aku demand for a better life. Siapa tak? Bercakap banyak buat orang simpulkan secara peribadi. Buruk sangka lebih teruk siku tau.

Hidup ini sangat kelakar bila manusia out of idea nak buat cerita karut. Come on, I can be a millionaire kalau aku buat cerita aku dan filemkan. Cubalah fikir dua-tiga-empat-lima-enam kali bagi afdhal dulu sebelum ada hati nak buka pekung orang. Lain kali main, kondom jangan letak merata. Lagi-lagi dalam kotak ubat nyamuk. Aku tak nak cakap banyak, tak nak sekali sama macam kau. Biar busuk, tapi jangan sekali sama.

Sayang tu mungkin tak cukup untuk orang yang sarapan pagi makan dadah hari-hari.

No comments:

Post a Comment