Wednesday 13 August 2014

GDSJHT X RBKLT

7 Tahun 7 Hari adalah sebuah buku baru sempena 'Buku Tak Mati' keluaran Rabak-lit. Ia adalah buku yang asalnya dari cakap-cakap kosong, ejek-bahan-nganjing orang sekeliling. Dan kalau kenal aku, aku tak reti nak jadi deep shit macam pemuisi lain. I just write what runs in my head. Dalam 7 Tahun 7 hari,  pembaca yang kenal aku sebagai dewi rebel sebelum ini, akan nampak bezanya kepada aku yang lebih dewasa, matang dari sebelumnya. Masih rebel lah kot, tapi rebel ada caranya.

Aku bukanlah penulis fiction. Aku tak reti berangan dan berfantasi sambil menulis. 7 Tahun 7 hari aku kongsikan orang-orang yang bermakna aku jumpa sepanjang jangka masa 7 tahun itu. It is not a plain dumb love story. Aku kongsi bagaimana aku jumpa aku, bagaimana aku berhenti bertuhankan manusia. 

A favorite teacher, Mr. Razlan once said, "I'm so proud watching you blossom over the years-" The word blossom stuck in my head since the day he left. A 'fanatic fan' said "I love watching you blossom. You're my daisy love" He took my picture, multiplied the flowers with my face. He added, "I see flowers in you" sambil nyanyi lagu Jayzuan Indie Rock Darling setiap malam sepanjang editing. Fiza Razali, a loyal stranger said "I like the one with the flowers. Because I've seen you grow throughout the years"


The black & white version is more to gdsjht yang dewasa. Sequel kepada the black & white version of Tentang. Versi hitam lebih nampak bold dan solid, represents the blog itself and the other side of Diana Nuzuin. If you know it, I think I don't have to explain any further. 

Kali ini, aku akan bekerjasama dengan team Rabak-lit, di mana alkisahnya aku berhutang janji dengan tuan empunya Rabak-lit setelah bertahun. Jadi sekarang, nantikan saja pengumuman Rabak-lit tentang final cover dan tarikh release. Aku suka bekerja dengan orang yang pentingkan keberkatan dan jujur. Dan Rabak-lit adalah publisher pilihan aku.

SEPTEMBER, 2014


Photo by the husband, Amir Azfar
Design and layout by yours truly

4 comments: